close

Ohlédnutí za The Best of Czech Promotion Summitem 2024

Je to přesně týden, co jsem nastoupila do Czech Promotion a jako agenturní nováček se sotva rozkoukala, když najednou mířím do Kongresového centra Praha na Retail Summit. Ten Retail Summit, který patří mezi největší obchodní konference v Evropě, a já se na něm ocitla poprvé. 

V rámci konference má Czech Promotion odpolední blok přednášek The Best of Czech Promotion Summit. To je samej summit, člověk aby se v tom vyznal, co? Hned vysvětlím! Agentura si zakládá na vzdělávání svých lidí a nejen její zaměstnanci, ale často i veřejnost má spoustu možností, jak se dostat k aktuálním tématům, získat cenné know-how a vzdělávat se napříč obory. No a součástí toho je pravidelně pořádaný interní summit na nejrůznější témata v oboru. Pojem “best of” už asi nemusím vysvětlovat, ten zná i moje máma.

Ale pojďme zpět k The Best of Czech Promotion Summitu, za hodinu začínáme. Na krk si hrdě věším registrační kartičku se jménem, pro tu mimochodem hlasuju i v kanceláři, abych už kolegy nezdravila “dobrý den” a klienty “ahóój”. Ve druhém patře to pomalu začíná žít a já se ocitám v Czech Promotion kavárně, která je jako nějakým kouzlem přenesená z našich kanceláří. Na zdi visí referenční dopisy spokojených klientů, v televizi běží úspěšné spoty, je tu příjemné posezení a taky bar s nabídkou kávy, prosecca nebo speciálních G&T drinků.

Mně už ale hlavou jede scénář, jak začít a na co nezapomenout. Prvním řečníkem totiž bude moje kolegyně Míša (wow, říkám si už poněkolikáté) a tak aktuální dění a plnění obsahu na Instagramu přebírám já. Fakt, že jsem IG Stories už nějakou dobu nedělala a evidentně tam přibyly nové funkce, mě nechává naprosto chladnou… ale opovažte se na mě promluvit! Chtělas hodit do vody, tak plav.

Dobrá zpráva je, že ta samá fronta lidí, co stála na registraci, se hrne do velkého sálu. Rychle to dokumentuju, konferenci už zahajuje náš šéf marketingu Michal Novák a najednou koukám, opravdu si nemám kam sednout, je plno, máme full house!

Můj obdiv k Míše tím ještě vzroste a už ji máme na pódiu, začíná přednášet o generaci Z. Po její otázce, kdo ve své marketingové komunikaci a plánech firmy myslí na gen Z, se nesměle zvednou asi 4 ruce a mně už je jasné, že tohle téma bude hodně rezonovat a přednáška bude úspěšná. Do stories rychle sdílím odkaz na živý stream, aby to mohli sledovat i ti, co nemohli dorazit. Ale pozor, díky záznamu si to můžete pustit i vy, není to skvělý? Proto už víc neprozradím a jen doporučím si to pustit, protože generace Z tady je a bude čím dál tím víc slyšet.

Po Míše nastupují ostřílení řečníci, zakladatelé Czech Promotion Honza Coufal a Milan Drozen, které ten den konečně potkávám poprvé. Na jejich prezentaci a téma “jak je důležité míti obsah” jsem se těšila, obzvlášť po tom, co jsem si s nimi poslechla několik epizod podcastu. Vnímám je jen na půl ucha, zatímco na Instagram sázím další obsah, ale i tak  pomalu začínám chápat pojem pragmatický marketing a říkám si, že se mám ještě hodně co učit. Honza s Milanem na svém projektu bikero.cz ukazují spoustu užitečných příkladů z praxe, včetně odhalených čísel. A vy jásejte, protože i tuhle přednášku si můžete poslechnout ze záznamu tady, na rozdíl od zbývajících dvou hostů.

Následuje přednáška na velmi aktuální téma umělé inteligence a její využití v praxi. O tom, jak za pomoci AI líp psát, tvořit a přemýšlet přichází opravdu nadšeně přednášet novinář Miloš Čermák. A stačí pár minut na to, aby vám došlo, že na podiu stojí také výborný stand-up komik, který k upoutání pozornosti nepotřebuje propracovanou prezentaci. Miloš chrlí jednu ukázku za druhou, jaké (ne)dokonalosti AI dokáže, publikum se směje a já žasnu.

Než se stihnu vzpamatovat a přijmout fakt, že jsem boomer, přichází poslední host a podle mě nejlepší řečník vůbec, Daniel Stach. Hlavní otázka zní, jestli změní technologie svět a v průběhu nesmírně zajímavé přednášky se přesvědčíme, že sice ne, ale člověk s technologií dost možná ano. Po úžasných i děsivých příkladech na reálných situacích ale Dan uvádí i spoustu tipů, jak se v technologickém pokroku orientovat, dobře ho využívat a v případě potřeby si umět pomoci.

Upřímně bych vám přála si ty dvě poslední přednášky také pustit ze záznamu, ale všichni máme smolíka. Miloš i Dan byli hosté, kteří přednášeli pouze pro účastníky Summitu, a tak jejich skvělé vystoupení se všemi příklady a postředy zůstane jen ve vzpomínkách posluchačů. Snad jsem vás ale nalákala a bude to pro vás o důvod víc, proč se zúčastnit příštího ročníku! Tak se budu těšit zase za rok!

Dominika Kleplová

PR Specialist

PŘEČTĚTE SI | Témata přednášek

A jak vypadalo pozvání na The Best of Czech Promotion Summit?

08. 04. 2024 Z agentury