zavřít

ZPOVĚDNICE STÁŽISTKY TERKY | Jaké je to být social media specialistkou?

Zajímají vás sociální sítě, tvorba příspěvků, nebo jejich promování? Uvažujete o pozici social media specialisty? A jak to vlastně u nás v CZECH PROMOTION chodí? Přečtěte si rozhovor s naší social media specialistkou Klárou Výsmekovou a třeba vás její přístup k práci zaujme natolik, že budete chtít být součástí našeho social media týmu i vy. 

Co tvoje pozice social media specialistky obnáší?

Tvořím obsah a vymýšlím strategie pro naše klienty. Je to velmi kreativní práce, ale zároveň je potřeba mít stále na paměti, co klient potřebuje své cílové skupině říct. Kdybych to měla popsat co nejjednodušeji – vedu účty na Instagramu, Facebooku a nově i TikToky svých klientů. Dále se u nich starám i o influencer marketing

V rámci své pozice obsah přímo nevytvářím, ale vymýšlím ho. Úzce tedy spolupracuji s grafiky a copywritery, kterým předávám svou představu.  Pokud ale někdo v týmu má zkušenosti s grafickými programy, focením, nebo psaním, je možné, aby se zapojil přímo do vytváření obsahu. 

Jak to vypadá v praxi?

Ze všeho nejdříve se vytvoří obsahový plán, který se dá klientovi ke schválení. Pokud se mu koncept líbí a odsouhlasí ho, domyslí se detaily a vše se předá grafikům a copywriterům. Nastaví se zveřejnění a pak přichází na řadu další specialisté, kteří příspěvky promují. Občas je tu u toho všeho ještě takový malý „side job“ – podílení se na video nebo foto produkci, které beru jako super zpestření své práce.

Jak velký je váš social tým?

Specialisté tu jsme celkem čtyři a každý má své klienty. Spolu se mnou je v týmu  social media manažerka Domča, dále také Domča, influencer specialistka, produkční a social media specialistka, a pro změnu Klárka (aby Domči neměly převahu :-D), která je social media specialistkou. 

Na čem teď pracuješ?

Právě teď pracuji na čtyřech klientech – Gran Moravia, Clinical Hair & Health, Einhell a Prabos. Před sebou mám ještě měsíční kampaň pro Mindok a jsem zvědavá, co do budoucna přibude. 

Jak dlouho tu pracuješ?

Od půlky května letošního roku.

Co jsi se zde za tu dobu naučila?

Jelikož jsem už dříve pracovala v reklamní agentuře, tak jsem základy v oboru měla. Ale abych odpověděla na otázku… prohloubila jsem se klíčové dovednosti pro svou pracovní pozici. Tím je především promování příspěvků a spousta technických znalostí, navíc jsem trochu “přičichla” k produkci. 

Ještě mě napadá, že zrovna před pár dny jsme tu měli workshop o analytice a reportování výsledků. To byla velmi technická záležitost a já jsem opravdu spíš kreativní typ, proto to pro mě bylo dost užitečné a mohu se zase více posunout v tom, co dělám. Jinak tu v CZECH PROMOTION máme spoustu workshopů i z dalších oblastí marketingu a také vlastní interní akademii.

Co máš tady na CZECH PROMOTION ráda?

Jednoznačně kolektiv, jsou tu velmi přátelští lidé. Vždycky, když potřebuji něco vyřešit a nevím si s tím rady, mi někdo pomůže, nebo dá alespoň tip na někoho, kdo  mně dokáže poradit. Všichni hrajeme za jeden tým.

Kdyby sis měla vybrat, co tě baví nejvíc: lidi ve firmě, prostředí, klienti a projekty nebo něco jiného… co by to bylo?

  1. Lidi ve firmě
  2. Prostředí
  3. Klienti, projekty
  4. Cokoliv jiného

Co jinak děláš, když nejsi v Karlíně?

Jsem na Žižkově. :-D Scházíme se s kamarády a hrajeme třeba deskovky. Jinak poměrně často jezdím na Moravu, odkud pocházím, a kde mám stále také kamarády a rodinu. 

Tereza Hatlapatková

stážistka

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT | Jaké je to být Account Managerkou?

Jste empatičtí a zároveň spolehliví? Baví vás pracovat v týmu? Kristína Borzová promluví o pozici account managera, která je vám možná bližší, než byste čekali.

08. 11. 2022 Z agentury