zavřít

Jak upravit e-shop, aby více prodával?

Představte si, že jste u počítače a hledáte produkt, který je na více e-shopech. Na jakém z nich nakoupíte? A rozhoduje vždy cena? Podnikli jsme důkladnou analýzu a data ukazují, že ve hře je mnohem více faktorů. Jaké jsou trendy v oblasti e-commerce a na co se zaměřit, aby se z návštěvníků vašeho webu stali zákazníci?  

Zákazník vám musí důvěřovat 

90 % Čechů pravidelně nakupuje online. A co je potřeba k úspěšnému nákupu? Spotřebitel chce velmi rychle pochopit nabídku, získat jistotu a bez překážek zaplatit. Např. až 81 % zákazníků opustí košík v případě, že jim e-shop nenabídne preferovaný způsob přepravy.

Základem spokojenosti a důvěry je přehledný e-shop, kvalitní podpora v případě problémů a zabezpečené internetové platby. Ideální způsob, jak ve spotřebitelích budovat důvěru, jsou recenze. Spotřebitele už navíc tolik nezajímají reklamy na sociálních sítích a až 43 % lidí nevěří výstupům umělé inteligence, které se do reklamních kampaní stále více využívají. Velkým trendem je proto zapojení mikroinfluencerů a content creators, kteří vytvoří obsah na míru a sdílí své zkušenosti s produktem či službou. 

Tip: Jaký je rozdíl mezi UGC a content creators? To najdete v našem článku o tvůrcích obsahu

Recenze jsou klíčem k nákupu 

Recenze jsou nutnou součástí webu a zaslouží si stejnou péči jako produktové stránky. Proč? 9 z 10 lidí bere recenze v potaz při rozhodování o nákupu. 77 % online nakupujících cíleně vyhledává weby s recenzemi a 74 % spotřebitelů dokonce uvádí, že recenze jsou klíčový způsob, jak se seznámit s novými produkty či službami.  

S rostoucí cenou pak samozřejmě roste i pečlivost čtení, a pokud jsou recenze pozitivní, prodeje se mohou navýšit až o 18 %. Ale pozor: 100% hodnocení nepůsobí příliš důvěryhodně, proto je důležité negativní recenze od zákazníků nemazat, ale aktivně je řešit. 

Tip: Jak budovat komunitu a přiblížit se ke svým zákazníkům? O tom si přečtěte zde

Cílové skupiny mají různá očekávání

Víte, na koho cílíte? I tento faktor je velmi důležitý, jelikož různé věkové skupiny mají jiné nákupní chování. Cílová skupina ve věku 25-34 let nakupuje převážně online a rychlost dodání a pohodlný nákup berou jako standard. Spotřebitelé ve věku 35-44 let patří mezi nejaktivnější zejména o Vánocích, kdy utrácí průměrně 7500 Kč. Oproti tomu zákazníci ve věku 45-54 jsou výrazně spořivější a kladou důraz na jasnou hodnotu za vynaložené peníze.  

U věkové skupiny 65+ je nutné počítat s tím, že 70 % příjmů pochází z důchodů. Výrazně nápomocné jsou pro ně velká tlačítka, zvýšená čitelnost a přímější cesta k nákupu.  

Tip: Jak navýšit svůj podíl na trhu? O tom si povídáme v 51. epizodě Czech Promotion podcastu.  

Offline zůstává důležitou součástí 

Online dominuje, ale fyzický kontakt s produktem má stále svůj význam. Prodejny, ať už klasické supermarkety nebo velké nákupní komplexy, slouží nejen jako prostor pro osobní výdej online objednávek, ale i promo dalších produktů nebo různé eventy, kde se sblížíte se zákazníkem.  

Své místo má i tisk, který může podpořit kredibilitu, ale je nutné s ním zacházet velmi efektivně a měřit, zda a jaký má dopad. 

Jak vylepšit svůj e-shop? 

⭐ Pracujte s recenzemi od začátku do konce 
Sbírejte recenze aktivně, zobrazte souhrn plusů a mínusů na produktových stránkách, dejte prostor reálným fotkám či krátkým videím od lidí, kterým návštěvníci webu mohou věřit. 

🔍 Zpřehledněte nabídku a produktové stránky 
Představte benefity v jedné větě, ukažte klíčové parametry produktu či služby a dodejte FAQ reálných dotazů, čímž se zmenší zákazníkova nejistota. 

💸 Usnadněte platbu a přidejte možnost pomoci 
Mějte na webu adekvátní výběr platebních i doručovacích metod, jasné kroky objednávky a rychlou podporu přes chat nebo telefon. Tím zvýšíte pocit bezpečí uživatele, který se na vás bude moci kdykoliv obrátit. 

🎞️ Ukažte produkt v praxi  
Krátké video s titulky, které předvede, jak produkt přesně funguje, je daleko efektivnější než dlouhé popisy. 

🤝 Stavte komunitu místo jednorázových kampaní 
Mikroinfluenceři a průběžná doporučení na sociálních sítích fungují daleko lépe než jednorázová spolupráce s velkým jménem. Důležitá je kontinuita a autenticita.

🤝 Měřte dopad a doplňujte obsah
Porovnávejte chování na produktových stránkách s recenzemi a bez nich. Sledujte, na co se lidé ptají a doplňte obsah produktových stránek. 

Online nákup je řetězec drobných rozhodnutí. Když je zákazníkovi co nejvíce usnadníte, zpřehledníte a posílíte jeho jistotu ve vás např. autentickými recenzemi, jistě vás čeká nárůst prodejů. A pokud si nejste jistí, jak na to, obraťte se na nás

Michaela Dvořáková

Marketing Strategy Specialist

Mohlo by vás zajímat

Tvůrci obsahu: Influenceři, UGC a Content creators

21. 08. 2025 Vzdělávání