zavřít

Jak správně pracovat s klíčovými slovy?

prvním článku věnovanému SEO jsme si vysvětlili, co to SEO je a jak se dělí. Dnes se podíváme na to, jak v rámci optimalizace vyhledávání pracovat s klíčovými slovy, abychom co nejlépe optimalizovali obsah, který nám dopomůže k vyšším pozicím ve vyhledávačích.

Co jsou to vůbec klíčová slova?

Klíčová slova (Key Words) vystihují po obsahové stránce daný text/článek a zpravidla se v něm objevují v největší míře. Pro výběr těch nejzákladnějších klíčových slov většinou stačí zdravý rozum. 

Například: chystáte článek o připravovaném iPhone 14, nejdůležitější klíčová slova budou nejspíše iPhone 14, telefon, mobilní telefon, chytrý telefon, Apple. 

Míra, různorodost a relevance užívaných KW je následně zhodnocena z hlediska SEO, a při správném použití má vůbec ten nejpodstatnější vliv na dobrý výsledek článku. 

Kde vůbec klíčová slova seženu? 

Dnes již máme k dispozici nástroje, které nám zobrazují jak měsíční hledanost, tak trendovost, či průměrnou cenu za proklik. Nástroje, kde získáte relevantní klíčová slova, jsou: 

  • Seznam Sklik
  • Google Ads
  • Marketing Miner
  • Collabim

Platí tedy, že čím více klíčových slov, tím lépe?

Důležité je zmínit, že přesycení stránky klíčovými slovy klientům příliš nepomáhá. Pro čtenáře působí rušivě a navíc vyhledávače jako Google či Seznam tyto snahy o „přechytračení systému“ dokáží rázně potrestat. 

Jaká klíčová slova jsou vhodná?

Nalézt vhodná KW a témata nám může pomoct i samotný Google, popřípadě pro tuto potřebu existují speciální nástroje. Jaká jsou má doporučení?

  • Používejte klíčová slova hlavně v nadpisech (H1, H2, H3).
  • Používejte klíčová slova v těle článku, vždy však s mírou.
  • Čím více relevantních, souvisejících témat do článku zahrneme, tím lépe.
  • Používejte i synonyma a jiné tvary klíčových slov.
  • Pište poutavě – snažte se nalákat čtenáře na to, co všechno se v článku dozví.
  • Používejte otázky, na které čtenář v článku nalezne odpověď.
  • Pod úvodní odstavec vložte nejlépe video (klidně youtube) nebo alespoň poutavý obrázek. Video vyzývá k přímé interakci a snižuje míru okamžitého odchodu.

Snažte se, aby bylo vaše SEO co nejefektivnější

Ačkoliv vyhledávače běžně chápou skloňování a dokážou rozlišit jednotné a množné číslo, nejefektivnější je používat klíčové slovo, pokud možno, v 1. pádu a v čísle, ve kterém je nejhledanější. Někdy totiž může mít KW v jednotném čísle rapidně nižší hledanost než v množném.

Petra Karfilátová

SEO specialistka

PODCAST | Jak mít návštěvnost webu zadarmo?

Řešíte, jak zvýšit návštěvnost webu? Vyplatí se investovat do PPC nebo do SEO? Konkrétní tipy pro zvýšení návštěvnosti vaší stránky se dozvíte ve speciálním díle CZECH PROMOTION podcastu.

12. 01. 2023 Vzdělávání