zavřít
zavřít

Zadání

Na trhu, který v důsledku extrémně nízké nezaměstnanosti neustále padá, je stále těžší přimět manuálně pracující lidi hledat novou práci, tím spíše online. Pro cílovou skupinu se tato cesta zdála příliš komplikovaná. Věřili, že snazší je zajít se zeptat přímo do firmy nebo se ptát známých.

Brainstorming

Cílem multimediální kampaně (TV, online, rozhlas) bylo především zvýšit důvěryhodnost webu prace.cz, jakožto nejefektivnějšího zdroje pracovních nabídek, zejména pro tzv. modré límečky, tedy manuální profese. K tomu jsme využili koncept tzv. osobní reference, tedy jakého peer-to-peer doporučení, které pomáhá cílové skupině uvěřit sdělení a ztotožnit se se značkou: člověk, který si našel lepší práci, se dělí o svou pozitivní zkušenost.

V druhé vlně byla kampaň posílena tzv. reason to believe v podobě informace, že na prace.cz si novou práci najde 3000 lidí každý den.

Naše práce

Reklamní spot Prace.cz - Operátor
Reklamní spot Prace.cz - Skladník
Reklamní spot Prace.cz - Účetní

Výsledek

Komunikační koncept, který jste navrhli, v kombinaci s kreativním přístupem k mediálnímu plánování, se ukazuje jako velmi funkční. Z pravidelného trackiingu značky, post-testů kampaní i hloubkových rozhovorů vyplývá, že cílová skupina reaguje na komunikaci velmi pozitivně. V mediální rovině oceňujeme zejména princip kratších intenzivních vln s využitím tzv. tandemových spotů, které významně zvyšují četnost zásahu. I díky tomu spontánní znalost značky Prace.cz od začátku naší spolupráce neustále roste.

Protože nejen znalostí značky živ je člověk, klademe velký důraz i na obchodní výsledky. A tady se nám, hlavně v poslední kampani, povedl husarský kousek. Počet odpovědí, který byl vlivem klesajícího trhu (extrémně nízné nezaměstnanosti) dlouhodobě 16 % pod loňským průměrem, se díky kampani podařilo vytáhnout o 14 % nahoru, což vnímáme jako úspěch vysoce nad očekávání. Co je ovšem nejzajímavější, šlo o historicky první kampaň Prace.cz, kdy počet odpovědí po skončení kampaně neklesl na původní hodnotu, ale udržel se prakticky na stejné úrovni.