
Podcast 32 | Nemám brief, volám mámě! Jak vytvořit funkční kreativní zadání?
Je to venku. Diskuze o tvorbě kreativního briefu i se všemi prosbami o vystříhnutí nepovedených odpovědí. Kdepak. Máte to tam celé, protože takhle to bylo a přesně takový proces s kreativci je. Dokážete podle kampaně odhadnout, jaký za ní stál brief? Hádali jsme a vy můžete s námi v novém díle CZECH PROMOTION podcastu.
Novou epizodu si můžete poslechnout na YouTube, Spotify, Google a Apple podcasts.
Nestíháš si pustit náš podcast?
Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe. ⬇️
Co je komunikační brief?
- Zadání, co přesně značka chce komunikovat ke svému zákazníkovi
- Měl by být konkrétní, obsahovat povinné prvky, ale není dogma
- Brief se ideálně tvoří ve spolupráci s klientem
Proč je důležité takový brief mít?
- Abychom vytvořili funkční kreativu, musíme vědět, co má splnit (kreativa musí v první řadě prodávat a pomoci klientovi naplnit jeho cíle)
- Díky briefu také budeme vědět, jaký problém klient svým zákazníkům pomáhá řešit
- Víme, jaké má produkt či služba klíčové výhody, jaký je trh apod.
📝 Je dobré mít brief k dispozici, abychom se k němu mohli vracet a odkazovat se na něj.
Jak by měl vypadat dobrý brief?
- Plný inspirace, aby vyzýval k tvorbě samotné kampaně
- Obsahuje insighty do cílové skupiny, výsledky výzkumů nebo průzkum trhu
☝️ Funkční nápady nepadají z nebe. Snaž se opřít o co nejvíce dat.

Mohlo by vás zajímat
Je etické, když reklama manipuluje s lidmi? To jsme probírali s naší firemní psychoterapeutkou Zuzkou Steigerwaldovou.

Výpisky | Podcast 32
Klikni a stáhni si zápisky jako PDF zdarma.