Podcast 40 | Lev je mrtev. Šlápli jsme do rebrandingu
Často se říká, že společnost mění logo nebo celou korporátní identitu jen v případě, kdy se snaží zamést stopy po nějakém problému či krizové situaci, případně když nastoupí nové vedení a řízení firmy vezme od špatného konce.
Co vedlo ke změně vizuální identity naši agenturu Czech Promotion a jak jsme si s tím poradili? Ve 40. epizodě podcastu se můžeš inspirovat naším příběhem, konkrétními důvody i kroky celého procesu takové změny.
Novou epizodu si můžete poslechnout na YouTube, Spotify a Apple podcasts.
Představili jsme novou vizuální identitu!
Nestíháš si pustit náš podcast?
Nebo jen posloucháš za chůze a hodil by se ti výcuc toho nejdůležitějšího? Výpisky jsme udělali za tebe.
Kdy uvažovat nad změnou vizuální identity
- když ta současná už není funkční a firma se chce posunout (například když vizuální komunikace není konzistentní)
- když má firma negativní PR a chce „začít znovu“
- když forma neodpovídá obsahu a značka navenek působí jinak, než jaká ve skutečnosti je
––> Identita není jen o tom, jak vypadáš, ale má odpovídat i tomu, jaký jsi (jaké máš hodnoty), a také co a jakým tónem o sobě říkáš.
Nepodceňuj důležitost správně definovaného zadání
- neboj se výzkumu a zjisti si, jak tvou značku vnímá okolí (a zda změna nebude spíše na škodu)
- neváhej svěřit zadání do rukou externí firmy, přinese to důležitý pohled zvenčí
- dej si záležet na výběru externistů
- neboj se konzultovat zadání i návrhy s dalšími odborníky v oboru (kteří nejsou z tvé firmy – tedy zavřeni v bublině)
- úzká spolupráce, průběžné konzultace a častá komunikace přináší lepší výsledek
- nová vizuální identita nemusí znamenat zapření té staré
––> Bez dobře definovaného zadání nedostaneš dobrý výsledek.
Komunikace a představení nové vizuální identity
- definuj si proč ke změně dochází a koho to nejvíce ovlivní
- investuj do strategie představení této změny
- nezapomínej na svůj tým, představení nové vizuální identity uvnitř firmy je stejně důležité jako veřejnosti
––> Nezapomínej na své lidi, první dojem můžeš udělat jen jednou.
Poslechni si také...
Čeho se klienti na výzkumu bojí nejvíc? Toho, že je vyjde draho. Dnes už si ale výzkum dovolí i menší značka.