zavřít

Změňte své návyky

Vážení přátelé pozitivního přístupu,

rádi bychom tento článek začali trochu netradičně - starým indiánským příběhem o dvou vlcích:

Jednoho večera vzal starý Indián svého vnuka a vyprávěl mu o bitvě, která probíhá v nitru každého člověka. Řekl mu: „Synku, ta bitva v každém z nás je bitva mezi dvěma vlky. Jeden je zlý. Je to vztek, závist, žárlivost, smutek, sobeckost, hrubost, nenávist, sebelítost, falešnost, namyšlenost a ego. Ten druhý je hodný. Je to radost, pokoj, láska, naděje, vyrovnanost, skromnost, laskavost, empatie, štědrost, věrnost, soucit a důvěra.“

Vnuk o tom přemýšlel a po chvíli se zeptal: „A který vlk vyhraje?“

Starý Indián odpověděl: „Ten, kterého krmíš.“

Opatření proti šíření...

...negativních zpráv. Ty se na nás valí ze všech stran. O dopadech koronakrize slyšíme samozřejmě i ve světě reklamních agentur. Mluví se o 80% poklesech obratu, zastavování kampaní, úsporných režimech, osekávání nákladů, propouštění. Někteří přirovnávají epidemii k tsunami, která pročistí trh. Řada firem vysloveně zaspala nebo na situaci dokonce úplně rezignovala. Na druhé straně se zvedla obrovská vlna solidarity a nezištné tvořivosti – jedni šijí roušky, druzí tisknou ochranné štíty, Žufánek vyrábí desinfekci a rozdává ji potřebným a Pohlreich s Punčochářem vaří 800 obědů denně pro pražské záchranáře.

Někdo brání šíření viru, jiný pomáhá šířit pozitivní emoce. No a ten trh…ten se skutečně pročistí. A my všichni máme šanci ovlivnit, jak bude za pár měsíců vypadat. K tomu je samozřejmě potřeba včas zareagovat na současnou situaci – jinak můžete dopadnout jako nejmenovaná automobilka, která ve své reklamě stále zve diváky na otevření nového showroomu.

Vyhraje ten, kdo má e-shop a kamenné prodejny.

Říkali, že to nejde. Ale pak se našel někdo, kdo nevěděl, že to nejde, a udělal to. Je fascinující, jak rychle se řada firem přizpůsobila novým podmínkám. Určitě to chtělo hodně odvahy, ale hlavně to okamžitě vymyslet, vyhrnout rukávy až nad loket a tvrdě zamakat. Není to totiž ten nejsilnější, kdo přežije, ani ten nejinteligentnější, ale ten, kdo se přizpůsobí. To zjistil už Darwin, když vynalezl evoluci. Zatím to vypadá, že tentokrát vyhraje ten, kdo má e-shop a kamenné prodejny. Mimochodem, nákupní centra po celé zemi mají STÁLE OTEVŘENO (protože se v nich nacházejí potraviny, lékárny, drogerie, trafiky, galanterie, domácí potřeby…). Proč tedy platit prodavače za to, že sedí doma, a nájmy prodejen, ve kterých je zamčeno a zhasnuto? Na ty platy a nájmy je potřeba začít zase vydělávat.

Jestli tedy patříte mezi ty šťastlivce, kteří mají e-shop a kamenné prodejny, okamžitě je přeměňte na instantní výdejny! Zákazník může klidně rovnou přijet, objednat přes e-shop, např. z mobilu, a během několika minut stojí třeba jeho nové kolo před prodejnou. Přesně tohle jsme udělali s obchody Bikero a např. tržby v pražské pobočce jen za první 3 dny v dubnu vyrostly o 52 %. A příště vám řekneme, co se děje na e-shopu. To bude teprve násobilka…:-)

Takže, kdo má kamenné prodejny a nemá e-shop, a chce ho, ať se nám hned ozve!​​ Protože e-shop, jak se dočtete dále, se dá vyrobit fakt rychle.

Co dělají úspěšní v době krize?

Jan Hummel, majitel sítě „kamenných“ ovocných barů Fruitisimo, za 2 dny vytvořil plně funkční e-shop a svoje fresh koktejly teď rozváží s dopravou zdarma. Co neprodá, odveze do nemocnic. Cool.

Naše divize CZECH PROMOTION systems, která se zabývá místem prodeje, ze dne na den změnila svůj klíčový produkt – teď tvoří vizualizace a dodává ochranné plexi štíty do prodejen, které chrání jak prodavače, tak zákazníka. Plexisklo lze navíc snadno pískovat a vybrousit do něj různé motivy, nebo jej potisknout a vytvořit tak skvělou inzertní plochu na místě, kde má zákazník nejdelší dobu kontaktu.

Skupina restaurací Zátiší Group si taky nedělala těžkou hlavu, co se vším tím fantastickým jídlem, když je navařeno, ale zavřeno. Ani se nezdržovala s e-shopem. Jídlo až domů si prostě objednáte přes naprogramovaný Google Forms. Potřebujete něco víc?

Jsou věci, které přes e-shop tak snadno neprodáte. V Oresi si proto můžete nechat navrhnout novou kuchyň on-line během video-konference, což zcela nahradí schůzku na prodejně. Pokud byste přesto toužili po fyzickém kontaktu, pošlou návrháře k vám domů – třeba i ve skafandru.

Největší řízek je klasicky mimozemšťan. Máte zboží, chcete prodávat, ale neumíte to rozvézt nebo distribuci nestíháte? Nabídněte to na Alza.cz, a oni se o to postarají. Přesně takhle se roste v krizi. Tohle navíc pomůže vyrůst i ostatním.

Obejděte své zajeté rutiny.

Krize je jako vertikutace trávníku, kterou jste možná o víkendu dělali. Polovinu trávníku to zničí, polovina získá nový prostor k růstu, novou energii, novou svěžest. A je opravdu jen na Vás, kterou půlkou se rozhodnete stát. 

Když se firma ocitne v kondici KRIZE, platí několik základních pravidel, kterými je dobré začít se neprodleně řídit:

  • Změňte své běžné zvyky, rutiny a způsoby chování. Staré postupy už v novém stavu pravděpodobně nefungují. Je potřeba začít přemýšlet a dělat věci jinak.
  • Přitvrďte etiku. Buďte přísnější na své zaměstnance i sami na sebe. Zvyšte aktivitu. Neprokrastinujte. Neztrácejte čas. Chleba se láme TEĎ.
  • Zreorganizujte danou oblast. Buďte si jistí, že všichni vaši zaměstnanci přesně vědí, co mají dělat, že pracují a ideálně, že jsou motivovaní. Tvořte návody, postupy, směrnice.

Tato pravidla fungují stejně dobře v nadnárodní korporaci i firmičce o třech lidech. Nelze plakat nad tím, co bylo, nebo čekat, až se to vrátí zpátky. Nevrátí se to zpátky. Až skončí nouzový stav, nastane NOVÝ NORMÁL, který ať bude jakýkoliv, bude jiný. Čím dříve se v něm naučíme pohybovat, tím lépe.

04. 04. 2020 Trendy